Детска Кухня „Happy Bebe“

гр. Бургас

Често задавани въпроси

и отговори:

* Защо трябва да си взема заявената храна от пункта до 12:30часа ?

– Във връзка със задължителните разпореждания на Регионалната Здравна Инспекция -гр.Бургас и Областната Дирекция по Безопасност на Храните – гр.Бургас относно безопасността на храната и респективно  на децата,  Детска Кухня ‘Happy Bebe“ е задължена след 12:30 часа, ако в пункта има непотърсени от родители храни, да вземе невзетата храна за унищожение. Това е задължително изискване на контролните органи и ние сме задължени да го спазим, в противен случай подлежим на санкция.

ВАЖНО!!!     Тъй като невзетата храна е изрично заявена за приготвяне по желание на клиента и кухнята е вложила за тази поръчка съответните материали, стойността на взетата и унищожена храна остава дължима за плащане от клиента.  

* Какво се случва, ако не съм на адреса за доставка и не отговарям на позвъняванията на доставчика?

– За да можем да обслужим качествено и максимално бързо всички наши клиенти навреме, не можем да изчакваме на адрес докато се свържем с клиента, който не отговаря на телефонните ни позвънявания, без значение от причината за това.

В този случай доставчика напуска адреса и НЕ МОЖЕ повторно да посещава адреса, като храната ще бъде върната в края на работния ден в кухнята за унищожение като неприета/непотърсена от клиента. 

ВАЖНО!!!     При неприета храна, тъй като е изрично заявена за приготвяне по желание на клиента и кухнята е вложила за тази поръчка съответните материали, стойността на неприетата и унищожена храна остава дължима за плащане от клиента.

* Ще получа ли храна, ако подам заявка за храна онлайн през сайта или чрез Viber чат, в извънработно за кухнята време ?

– Кухнята има обявено работно време за приемане на заявки, както и за извършване на промени по вече направени заявки.

Извън посоченото време, заявки и промени не могат да бъдат направени.

В зависимост от това дали е летен или зимен сезон, времето за приемане на заявки се променя, за което клиента има задължението да се информира сам от ТУК.

* Защо при получаването на храната тя е студена ?

Всички пресни органични хранителни продукти съдържат бактерии, които при по-висока температура и влажност могат да бъдат изключително опасни за здравето. Най-опасният термичен диапазон е между +65ºС и +3ºС – тогава увеличаването на бактериите е ускорено. Шоковото охлаждане означава намаляване на температурата в сърцето на продукта от +90ºС до +3ºС, колкото е възможно по-бързо, но във всички случаи в рамките на 90 мин. Критичният температурен диапазон между +65ºС и +3ºС се преминава толкова бързо, че качествата на храната се запазват и продуктите могат да се съхраняват до 48 часа в хладилник. Шоковото охлаждане на сготвените продукти не само предотвратява разпространението на бактериите, но и удължава времето за съхранение на продуктите. 

До този метод на работа доведе факта, че имаше родители, които са взели храната си от наш пункт и са хранили своите деца вечерта, без да е съхранена тази храна в хладилник. Съответно храната беше загубила своите качества предвид неправилното съхранение, но кухнята беше обвинявана, че е дала развалена храна на въпросните деца. След проверки от контролните органи беше установено, че това не отговаря на истината, при сравняване със задължителните контролни проби, които кухнята пази ежедневно. Вследствие на тези събития, считано от 03.10.2019г.  кухнята произвежда храната рано сутринта на същият ден, след което храната се охлажда шоково в бърз шоков охладител за 1 час и 30 минути. Направените 3 лабораторни изследвания в лаборатория на ОБДХ потвърждават, че храната е с перфектно запазени качества след процеса на охлаждане.

При естественият контакт между охладената храна и околният въздух е възможно по стените на кутиите с храна да кондензира влага от въздуха и това да създаде ефект на мокри торбички с храна.

ВАЖНО :

  • Кухнята работи основно с шоково охладена храна (шоково охладена означава с температура в сърцевината +3 градуса по Целзий, а не замразена храна!)
  • Във връзка с прекалено натоварване и невъзможност храната да мине през шоково охлаждане, както и при всякакви други форсмажорни обстоятелства, е възможно в някои дни храната да пристигне топла при клиента.

* Защо Вашата храна струва повече от храната на други кухни?

– Разликата между нас и останалите кухни е в това, че ние използваме висококачествени продукти на утвърдени марки по стандартите БДС, Браншови и Утвърден стандарт, със съответните сертификати за качество.

Ние знаем, че компромис с храната на децата не може да бъде направен под никакъв предлог, а това води до своите разходи. Качеството никога не може да е евтино. Купувайки евтина храна, Вие правите компромис за сметка на Вашето дете и неговото здраве.

* Защо заявена храна в гр.Бургас е на една цена, а заявена храна за извън града е на друга цена?

– Детска Кухня „Happy Bebe“ предлага храна за различните населени места на различна цена. Изрично право на фирмата е да определя сама за кое населено място на каква цена ще предлага храната.

*Ще получавам ли напомнящ SMS при изтичане на заявения от мен пакет за храна?

С оглед осигуряване на максимално удобство и елиминиране риска от забравяне от страна на клиента да поднови своя пакет за доставка на храна, кухнята изпраща безплатно напомнящ SMS на клиенти със заявени пакети храна в последния изтичащ ден от текущия им пакет. Тази опция не важи за клиенти, които заявяват храна ден за ден.

  • при някои клиенти съществува забрана от мобилния оператор за получаване на SMS от кратки телефонни номера като 1990 и т.н., поради което кухнята изпраща уведомителен SMS, но клиента не получава съобщението. Молим нашите клиенти с подобен проблем да се обърнат към мобилния си оператор за решаване на казуса.
  • услугата за напомняне чрез безплатен SMS от страна на кухнята е безплатна опция за удобство,като това не е изрично задължение на кухнята. Отговорност на всеки родител е сам да следи кога изтича храната на заявения от него период, с оглед на това да не остане детето без храна

* Може ли да давам мои стъклени съдове, в които да ми разсипвате храната за детето ?

 Използвайки стъклени съдове за разсипване и доставка за храна съществува сериозен риск от отчупване на парченце стъкло и попадането му в храната на детето. В тази връзка, ние не използваме стъклени съдове за храната, а само одобрени полипропиленови опаковки със сертификат за качество, подходящи за гореща и студена храна.

* Може ли да поръчам и взема само 1 брой супа или 1 брой основно ястие ?

 За съжаление не можем да делим супата от основното ястие. Супа и основно ястие вървят винаги заедно като меню. Единствено можем да предложим варианти без или със десерт.

* Има ли разлика в цената, ако поръчам месечен пакет?

При заявен месечен пакет от 26 платени храни + 4 БЕЗПЛАТНИ Бонус храни и допълнителна отстъпка от цената, която важи само за месечен пакет. 

Услугата Доставка до адрес (само за гр.Бургас) се заплаща отделно от цената на менюто, и е на стойност 3 лева  на посещение до адреса – за повече информация посетете раздел ЦЕНИ

Доставката на храна за всички райони извън гр.Бургас е включена в една обща цена на храна с включена доставка, т.е. не се тарифира отделно доставка.

* По какви рецепти приготвяте храната?

По закон всички детски млечни кухни на територията на страната са задължени при приготвянето на храната да се ръководят по утвърдения от Министерство на Здравеопазването „Сборник рецепти и ръководство за здравословно хранене на деца до 3-годишна възраст” издаден от проф. д-р д.м. Стефка Петрова и доц. д-р д.м. Веселка Дулева.

В този Сборник са описани всички възможни позволени рецепти за приготвяне на детска храна за деца до 3 годишна възраст, като извън Сборника Детска Кухня Happy Bebe няма право да прави изменения в приготвяните ястия по свое усмотрение.

Когато кухнята е обявила своето седмично меню, при форсмажорни обстоятелства си запазва правото едностранно да променя ястията с други допустими от „Сборник рецепти и ръководство за здравословно хранене на деца до 3-годишна възраст”, без предизвестие.

* Може ли да ми доставите храната до вкъщи в точно определен час?

– За гр.Бургас при доставка до адреса е важно да посочите всички особености, свързани с достъпа до Вашия адрес – домофон, номер на апартамент и т.н.

Детска кухня  “Happy  Bebe“  гр.Бургас доставя храната до адрес до 13:00 часа. Поради натовареността на нашите куриери и интензивността на работата, Детска Кухня „Happy Bebe“ гр. Бургас не може да се ангажира с точни часове за доставка. След като е определен приблизителен интервал на доставка е нужно да бъдете на посочения адрес, тъй като се стараем всички клиенти да бъдат обслужени максимално бързо и не разполагаме с възможността да се бавим повече от 3 минути.

В случай, че на адреса не е осигурен Ваш представител, за да получи храната (или алтернативен вариант къде да оставим Вашата храна), заявената храна се връща в кухнята. Задължението по заплащането на поръчаното меню, както и на услугата Доставка до дома остава дължимо, тъй като сме изпълнили поетия ангажимент, посетили сме адреса, и не по наша вина храната не е предадена на посочения адрес.

* Мога ли да поръчам на кухнята да ми приготви конкретно определено от мен меню, с което да храня детето си?

– Храненето на малки деца е различно от храненето на възрастен човек.

Ето защо Министерство на Здравеопазването издаде „Сборник рецепти и ръководство за здравословно хранене на деца до 3-годишна възраст“ от авторски колектив проф. д-р Стефка Петрова, дм, доц. д-р Веселка Дулева, дм, гл. асист. д-р Лалка Рангелова, дм и инж. хранителни технологии Мариана Куртишева от Националния център по обществено здраве и анализи, д-р Антоанета Антонова – педиатър, д-р Камен Николов от Българската агенция по безопасност на храните.

Сборникът „Рецепти и ръководство за здравословно хранене на деца до 3-годишна възраст“ е изцяло съобразен с изискванията за здравословно хранене на децата на възраст от 0 до 3 години, организирано на територията на детските заведения и детските кухни, включени в Наредба № 2 от 7 март 2013 г. за здравословно хранене на децата на възраст от 0 до 3 години в детските заведения и детските кухни. Сборникът е утвърден от Министерството на Здравеопазването с писмо № 74-01-106 от 5.09.2013 г. като ръководство за внедряване на здравословните принципи в организираното хранене на децата от 0 до 3-годишна възраст.

Министество на Здравеопазването задължава детските кухни да готвят изцяло по издадения „Сборник рецепти и ръководство за здравословно хранене на деца до 3-годишна възраст“ . В тази връзка всяко хранене на Вашето дете извън рамките на този рецептурник е риск за пълноценното хранене, растежа и здравето на детето.

* Ако отсъствам, храната ми за деня губи ли се?

– В случай, че клиента е възпрепятстван в определен ден да получи храната, която е заплатил (детето се разболее или отсъствате от града или каквато и да е друга причина), трябва да ни уведоми за това в работно време на предходния ден, за да можем да спрем храната от следващ ден. Навременното ни известяване за тези обстоятелства в работното време на кухнята гарантира запазване на храна и преместването и в бъдещ ден, за доизползване.

След края на работното време, промени за следващия ден не са възможни.

В срок до 6 календарни месеца, считано от датата на последната използвана храна, преди останалите храни да бъдат спрени по молба на клиента, същият трябва да доизразходи останалите неизползвани храни, които стоят на кредит за доизползване. След този срок кухнята не пази такава информация и храните не могат да бъдат доизползвани.

* Мога ли си прехвърлям храната от днес за днес на друго място?

За съжаление не можем да правим прехвърляния в същия ден на доставката от един на друг адрес или от пункт на адрес. Работим с точни планувани времево графици за доставка и се стремим да обслужим максимално бързо всички клиенти. Всяка такава промяна в последния момент води до забавяне в доставката на храната на останалите клиенти на кухнята. Благодарим за разбирането!

* Чия е отговорността, ако храната след като е доставена загуби вкусовите си качества или се развали?

–  Детска Kухня “Happy  Bebe“  доставя храната годна за консумация, удостоверено със Сертификат за качество. След доставка на храната, отговорността за нейното съхранение е изцяло на клиента и в тази връзка кухнята не носи отговорност, ако клиента с действията си доведе до разваляне  на храната и последиците от това. Това важи и за БОНУС храната, доставяна в Петък.

* С какво мляко приготвяте храната?

За застройка на супите използваме кисело мляко с масленост над 3% по БДС.
– Храната за деца от
10 до 12 месеца се приготвя само с адаптирано мляко.
При храната за деца над 1 година млякото, което се използва е пълномаслено над 3 % по БДС.

Съвет: Преди да започнете да храните детето си с детска кухня се консултирайте с диетолог!

* Каква е рибата в менюто?

– Използваме филе от бяла риба, доставяна от реномирани доставчици с отлични вкусови и хранителни качества.

* Използвате ли яйца?

Ние не използваме яйца при приготвянето на храната.

* Каква мазнина използвате при приготвяне на храната?

– Използваме висококачествен зехтин при приготвяне на менюто.

* Използвате ли сол?

– Ние не използваме сол при приготвянето на храната. Храната е абсолютно чиста.

* Какви подправки използвате?

– Използваме само зелени български подправки – магданоз, копър, целина, суха чубрица, джоджен, дафинов лист.

* Има ли разлика в консистенцията на храната при различните възрастови групи?

Да, разлика съществува при храната за деца от 10 до 12 месеца спрямо тази за деца над 1 година. При по-малките консистенцията е в пасиран вид, съобразен с нуждите  на всяко дете в тази възраст.

Съвет: Препоръчително е всяко дете да се захрани с „преходна храна“ /10-12м/ преди да премине към консумация на храна ,предназначена за деца над 1 година, съобразена с всички норми за правилно и здравословно хранене на децата от 1 до 3 години.

* Какви са рисковете от неправилно хранене на детето?

Значението на пълноценното хранене за здравето и нормалното развитие на детето е добре известно. Неправилното хранене води до изоставане във физическото развитие и спад на имунитета. От друга страна, е  установено, че системното прехранване от най-ранна възраст също може да има неблагоприятни последици за бъдещото развитие и здравето на индивида в по-късна възраст. Редица изследвания показват, че прехранването и затлъстяването от най-ранна възраст водят до адаптивни промени в обменните процеси със склонност към затлъстяване в по-късна възраст.

 

  • Можете да се запознаете с Условията за ползване на нашата услуга ТУК
  • За всякакви други въпроси можете да ни потърсите на нашите телефони 0884 689923 и 056 713 036 в работно време от Понеделник – Петък до 14:00ч.

 

 

Декларация за защита на личните данни